ferum Napisano 18 Listopad 2006 Zgłoszenie Share Napisano 18 Listopad 2006 Zapach męskiego czasopisma http://serwisy.gazeta.pl/nauka/1,34148,2789574.html?skad=rss Męskie czasopismo, które pachnie męskim potem spod pachy... lepiej się sprzedaje - dowodzą naukowcy z Wielkiej Brytanii i Austrii Zobacz powiekszenie Nabywcom tego czasopisma zapach potu najprawdopodobniej dobrze by się kojarzył W magazynie "Psychology and Marketing" udowadniają, że androsteron - feromon znajdujący się w męskim pocie - może mieć silny wpływ na zachowania konsumenckie. Wskazuje na to eksperyment przeprowadzony na 120 studentach - w połowie mężczyzn i kobiet. Podzielono ich na oddzielne grupy, jednej z nich założono maseczki nasączone androsteronem, a drugiej - neutralnym roztworem. - Stężenie substancji było tak niskie, że badani nie wyczuwali żadnych zapachów - dodaje Michael Kirk-Smith z Uniwersytetu w Ulsterze, współautor badania. Następnie studentom pokazano trzy czasopisma: męski "Men's Health", kierowany do kobiet "Allure" oraz niesprofilowany płciowo "National Geographic". Badani mieli ocenić ich atrakcyjność, "męskość", a także zastanowić się nad ich zakupem. Okazało się, że mężczyźni wąchający feromon o wiele lepiej oceniali i chętniej kupiliby adresowaną do nich męską gazetę niż studenci z maską nasączoną roztworem. Natomiast na kobiety androsteron nie działał zupełnie - w obu grupach oceniły one "Men's Health" jako równie nieciekawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.